BLACK FRIDAY - paste gratuite la fiecare comandă!
BLACK FRIDAY - paste gratuite la fiecare comandă!
BLACK FRIDAY - paste gratuite la fiecare comandă!
BLACK FRIDAY - paste gratuite la fiecare comandă!
BLACK FRIDAY - paste gratuite la fiecare comandă!
BLACK FRIDAY - paste gratuite la fiecare comandă!
BLACK FRIDAY - paste gratuite la fiecare comandă!
Expediere Livrare gratuită de la 250 lei | Livrare în 2 zile
Nu puteți impresiona cu dinții colorați

Termeni și condiții ale magazinului online zambetalb.ro

Scopul acestor termeni și condiții este de a defini și specifica drepturile și obligațiile vânzătorului (zambetalb.ro – în calitate de furnizor), pe de o parte, și ale cumpărătorului (client, consumator), pe de altă parte.

1. Definiții

În cadrul acestor Termeni și condiții:

  • E-shop” reprezintă un program pe calculator – o aplicație internet disponibilă pe internet prin intermediul adresei de internet zambetalb.ro, a cărei funcție principală este afișarea, selectarea și comandarea de bunuri de către Utilizator;
  • Contract de consum” reprezintă un contract de cumpărare în care părțile contractante sunt furnizorul, pe de o parte, și consumatorul, pe de altă parte;
  • Vânzător” (furnizor) reprezintă o persoană care, la încheierea și executarea unui contract de consum, acționează în cadrul activității sale comerciale sau al altei activități. Este un întreprinzător care oferă sau vinde produse sau servicii consumatorului și, de asemenea, un întreprinzător care, în mod direct sau prin intermediul altor întreprinzători, furnizează produsul cumpărătorului;
  • Consumator” (cumpărător) este o persoană care cumpără produse sau utilizează servicii pentru uz personal sau pentru membrii gospodăriei sale și care, la încheierea contractului de consum, nu acționează în cadrul activității sale comerciale sau al altei afaceri;
  • Un cumpărător care nu este un consumator este o persoană care, atunci când încheie și execută un contract de vânzare-cumpărare, acționează în cadrul activității sale comerciale sau al altei afaceri;
  • Încheierea contractului de vânzare-cumpărare – comanda consumatorului reprezintă o propunere de încheiere a unui contract de vânzare-cumpărare. Contractul de achiziție propriu-zis se încheie în momentul în care vânzătorul transmite cumpărătorului consimțământul obligatoriu al vânzătorului cu privire la propunerea de contract de achiziție, adică confirmarea obligatorie a comenzii de către vânzător. Din acest moment, între vânzător și consumator apar drepturi și obligații reciproce, care sunt definite în contractul de vânzare-cumpărare și în prezenții termeni și condiții. Termenii și condițiile fac parte integrantă din contractul de cumpărare;
  • Coșul de cumpărături“ reprezintă partea din E-shop care este generată automat prin activarea funcțiilor relevante de către Utilizator în contextul acțiunilor sale în mediul de utilizare a E-shop-ului, în special prin adăugarea sau eliminarea de Bunuri, practic Servicii / sau modificarea cantității de Bunuri, practic Servicii selectate;
  • Codul civil“ reprezintă Legea nr. 89/2012 Coll., Codul civil, cu modificările ulterioare;
  • Operator“ reprezintă compania Zambetalb.ro
  • Date de Acces“ înseamnă numele de acces unic și parola asociate acestuia, introduse de Utilizator în baza de date a E-shop-ului în timpul înregistrării;
  • Înregistrare“ înseamnă înregistrarea electronică a Utilizatorului în baza de date a E-shop-ului prin completarea cel puțin a datelor obligatorii de înregistrare în interfața de utilizator a magazinului online și a Datelor de Acces și stocarea ulterioară a acestora în baza de date a E-shop-ului;
  • Utilizator“ reprezintă orice persoană fizică sau juridică care utilizează E-shop-ul;
  • Cont de utilizator“ reprezintă partea din E-shop care este configurată pentru fiecare Utilizator prin Înregistrare (adică este unică pentru fiecare Utilizator) și care este pusă la dispoziție după introducerea Datelor de Acces;
  • Bunuri“ înseamnă articolul oferit de Operator spre vânzare Utilizatorului prin intermediul E-shop-ului, împreună cu licența de utilizare a articolului;

2. Procesul de încheiere a contractului

  • Operatorul oferă Utilizatorilor posibilitatea de a încheia un Contract de cumpărare prin intermediul E-shop-ului. Oferta Operatorului de a încheia un Contract de cumpărare constă în afișarea unui buton marcat „Comandă” în interfața de utilizare a E-shop-ului.
  • Apăsând pe butonul marcat „Comandă” reprezintă acceptarea necondiționată de către Utilizator a ofertei Operatorului de a încheia un Contract de cumpărare în conformitate cu punctul 1 din prezenții Termeni și condiții.
  • Acceptarea necondiționată a Ofertei în conformitate cu alineatul (2) din prezenții Termeni și condiții constituie încheierea Contractului de cumpărare.
  • Contractul se încheie în momentul în care, la apăsarea butonului „Comandă” de către Utilizator, informația electronică asociată ajunge prin internet la serverul pe care este instalat E-shop-ul.
  • Utilizatorul se obligă să completeze câmpurile de text relevante din mediul de utilizare al E-shop-ului cu date reale și complete, în special să completeze adresa sa de e-mail, datele de identificare și, dacă este cazul, adresa de livrare. Utilizatorul recunoaște că Operatorul va considera în mod rezonabil că datele introduse de acesta sunt corecte și complete și nu este obligat sau autorizat să verifice datele introduse.
  • Operatorul va trimite Utilizatorului un mesaj electronic prin e-mail privind încheierea Contractului de cumpărare, la adresa de e-mail introdusă de Utilizator în câmpul relevant din mediul de utilizator al E-shop-ului.

3. Contractul de cumpărare

  • Prin încheierea Contractului de cumpărare intră în vigoare următoarele prevederi:
  • Utilizatorul achiziționează de la Operator Bunurile pe care le-a selectat în mediul de utilizator al E-shop-ului prin introducerea acestora în Coșul de cumpărături, în cantitatea pe care Utilizatorul a selectat-o și/sau a stabilit-o pentru Bunuri în mediul de utilizator al E-shop-ului, iar Utilizatorul se obligă să plătească Operatorului prețul indicat pentru Bunuri în mediul de utilizator al E-shop-ului.
  • Operatorul are dreptul de a se retrage din Contractul de cumpărare din orice motiv sau fără a indica un motiv până când Bunurile sunt trimise către Utilizator. Retragerea din Contractul de cumpărare este, de asemenea, considerată o acțiune legală a Operatorului care constă în notificarea Utilizatorului că Bunurile comandate de acesta nu pot fi livrate.
  • Operatorul are dreptul de a solicita Utilizatorului o confirmare suplimentară a comenzii în orice moment și, până când primește o confirmare a comenzii din partea Utilizatorului, are dreptul de a nu trimite bunurile către Utilizator.
  • Metoda de ambalare a Bunurilor este stabilită exclusiv de către Operator.
    Utilizatorul este obligat să plătească Operatorului costurile asociate cu ambalarea și livrarea Bunurilor către Utilizator în suma specificată pentru comandă în mediul de utilizator al E-shop-ului.
  • Utilizatorul are dreptul de a alege din opțiunile afișate Utilizatorului în mediul de utilizator al E-shop-ului metoda de plată a prețului de achiziție a Bunurilor și, dacă este cazul, a altor plăți monetare către Operator.
  • În cazul în care oricare dintre metodele de plată conține informații despre costul efectuării unei astfel de plăți, Utilizatorul este obligat să plătească costul efectuării acestei plăți, care este indicat pentru plată în mediul de utilizator al E-shop-ului.
  • În cazul plății fără numerar prin transfer bancar, Utilizatorul este obligat să indice simbolul variabil specificat de Operator.
  • În cazul unei plăți fără numerar, obligația Utilizatorului de a plăti prețul de achiziție este îndeplinită atunci când suma respectivă este creditată în contul bancar desemnat de Operator.
  • Operatorul are dreptul de a oferi Utilizatorului o reducere a prețului Bunurilor. Reducerile la prețul Bunurilor nu pot fi combinate, cu excepția cazului în care se specifică altfel.
  • Prețul de achiziție pentru Bunuri nu include plățile, taxele sau alte costuri pe care Utilizatorul trebuie să le suporte pentru serviciile furnizate terților în legătură cu plata prețului de achiziție a Bunurilor; aceste costuri sunt exclusiv în sarcina Utilizatorului.
  • Operatorul își rezervă dreptul de proprietate asupra Bunurilor care fac obiectul Contractului de cumpărare până când Utilizatorul va plăti integral prețul de achiziție al Bunurilor.
  • Operatorul se angajează să livreze bunurile către Utilizator într-un termen rezonabil de la încheierea contractului de cumpărare. Toate termenele de livrare a Bunurilor indicate în interfața de utilizator a E-shop-ului sunt doar orientative.
  • La cerere, Operatorul va trimite Utilizatorului un document fiscal – factură în format electronic la adresa de e-mail a Utilizatorului introdusă în interfața de utilizator a E-shop-ului pentru comandă.
  • În cazul în care un cadou este oferit Utilizatorului de către Operator împreună cu Bunurile, contractul de cadou dintre Utilizator și Operator se încheie cu condiția ca, în cazul în care contractul de achiziție este anulat, contractul de cadou să fie anulat fără întârziere de la început, împreună cu contractul de cumpărare, iar Utilizatorul este obligat să returneze cadoul Operatorului împreună cu Bunurile achiziționate.
  • Operatorul oferă Utilizatorului o garanție pentru Bunurile achiziționate, dacă perioada de garanție este indicată pentru Bunuri în mediul de utilizare al Magazinului electronic, pe durata perioadei de garanție indicate, în timp ce garanția astfel indicată se aplică numai Consumatorului.
  • Utilizatorul are dreptul de a-și exercita drepturile care decurg din executarea defectuoasă la sediul social și/sau la adresa comercială a Operatorului. Momentul în care Operatorul primește Bunurile revendicate de la Utilizator este considerat ca fiind momentul în care se face reclamația.
  • În cazul în care Bunurile sunt listate ca fiind folosite în interfața de utilizator a E-shop-ului, Utilizatorul cumpără Bunurile în stare folosită, inclusiv defectele enumerate ale Bunurilor.
  • Riscul de pierdere, deteriorare și/sau distrugere a Bunurilor care fac obiectul Contractului de cumpărare se transferă Utilizatorului, care este un Consumator, în momentul acceptării Bunurilor de către Utilizator.
  • Riscul de pierdere, deteriorare și/sau distrugere a Bunurilor care fac obiectul Contractului se transferă Utilizatorului, care nu este un Consumator, în momentul acceptării Bunurilor de către Utilizator.

4. Contul utilizatorului

  • Utilizatorul are dreptul de a crea un Cont de Utilizator prin înregistrare.
  • Utilizatorul este obligat să introducă Datele de Acces înainte de a intra în Contul de Utilizator.
  • Datele de identificare ale Utilizatorului introduse în timpul Înregistrării sunt considerate a fi datele introduse atunci când Utilizatorul plasează o comandă pentru fiecare Produs după ce se autentifică în Contul său de Utilizator.
  • Utilizatorul nu va furniza terților datele de acces sau orice alt acces la contul său. Utilizatorul va lua toate măsurile rezonabile pentru a le păstra confidențiale. Utilizatorul este pe deplin responsabil pentru orice utilizare neautorizată a acestor date de acces sau a Contului de Utilizator și pentru orice prejudiciu cauzat Operatorului sau unor terțe părți ca urmare a acestei utilizări. În cazul pierderii, furtului sau al altei încălcări a dreptului de a utiliza aceste parole, Utilizatorul este obligat să notifice Operatorul fără întârzieri nejustificate. Operatorul va furniza Utilizatorului noi date de acces într-o perioadă de timp rezonabilă.
  • Operatorul are dreptul de a modifica unilateral acești Termeni și Condiții; modificarea va fi notificată Utilizatorului prin intermediul E-shop-ului și/sau prin e-mail la adresa de e-mail a Utilizatorului introdusă în baza de date a E-shop-ului. Utilizatorul are dreptul de a respinge modificările aduse Termenilor și condițiilor în termen de 3 zile de la prima autentificare în Contul de Utilizator după notificarea modificării Termenilor și condițiilor (în cazul livrării prin intermediul E-shop-ului) sau de la livrarea mesajului de e-mail în căsuța de e-mail a Utilizatorului (în cazul livrării prin e-mail) și de a rezilia obligația din acest motiv în termen de 3 zile, perioadă de preaviz pe care părțile contractante convin că este suficientă pentru a obține o prestație similară de la un alt furnizor.

5. Informații pentru consumatori

  • Consumatorul are dreptul de a se retrage din Contractul de cumpărare în termen de paisprezece (14) zile de la primirea bunurilor. În cazul în care obiectul Contractului de achiziție este reprezentat de mai multe tipuri de bunuri sau de livrarea mai multor piese, acest termen curge de la data primirii ultimei livrări de Bunuri. Retragerea din Contractul de cumpărare trebuie să fie trimisă Operatorului (în calitate de Vânzător) în termenul specificat în acest paragraf.
  • În cazul în care Consumatorul se retrage din Contractul de cumpărare, acesta este obligat să notifice în scris numărul contului său bancar pentru rambursarea prețului de achiziție a Bunurilor, care poate fi redus dacă sunt îndeplinite motivele legale pentru aceasta.
  • În cazul în care Consumatorul renunță la Contractul de cumpărare în ceea ce privește Bunurile care sunt returnate Operatorului deteriorate și/sau uzate, în special dacă marcajele originale ale Bunurilor (de exemplu, etichete, autocolante etc.) sunt îndepărtate, Consumatorul este obligat să ramburseze Operatorului costul de readucere a Bunurilor la starea lor inițială.
  • În cazul retragerii Consumatorului din Contractul de cumpărare, Operatorul este obligat să returneze prețul de achiziție Consumatorului, fără dovezi nejustificate, în termen de cel mult 14 zile de la data la care Operatorul a fost informat cu privire la decizia Consumatorului de a se retrage din Contractul de cumpărare.
  • În cazul în care Consumatorul a primit Bunurile constând în bunuri mobile în temeiul Contractului de cumpărare, acesta este obligat să le trimită înapoi Operatorului fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult 14 zile de la data retragerii din Contractul de cumpărare, sau să le predea la adresa sediului sau a sediului social al Operatorului. Termenul se consideră respectat chiar dacă articolele sunt trimise Operatorului nu mai târziu de ultima zi a termenului menționat anterior.
  • Consumatorul este răspunzător față de Operator pentru orice diminuare a valorii bunurilor ca urmare a manipulării Bunurilor în alt mod decât cel necesar pentru a se familiariza cu natura și caracteristicile bunurilor, inclusiv cu funcționalitatea acestora.
  • Formularul de retragere din Contractul de cumpărare este atașat ca Anexa Nr. 1 la prezentele condiții.
  • Operatorul utilizează posibilitatea de soluționare extrajudiciară a reclamațiilor consumatorilor. În cazul unei reclamații, Consumatorii pot contacta gratuit angajatul relevant al Operatorului prin intermediul adresei de e-mail magazin@zambetalb.ro.
  • Operatorul are dreptul de a percepe o taxă de până la 50 RON la returnarea bunurilor sau de a reduce suma returnată Consumatorului cu această sumă, în cazul în care Bunurile nu au fost defecte, deoarece Consumatorul a suportat costurile asociate transportului, ambalării și expedierii.

6. Reclamații

  • Operatorul este responsabil pentru a se asigura că Bunurile sunt lipsite de defecte la primirea lor de la Consumator. Acest lucru nu se aplică în cazul în care obiectul Contractului de cumpărare este reprezentat de Bunuri cu defecte pe care Operatorul, dacă le cunoaște sau, ținând cont de toate circumstanțele, ar fi trebuit să le cunoască, este obligat să le notifice Consumatorului.
  • În cazul în care Bunurile conțin defecte, Consumatorul are dreptul de a solicita livrarea de Bunuri noi fără defecte, cu excepția cazului în care acest lucru este nerezonabil având în vedere natura defectului sau dacă obiectul Contractului de cumpărare a fost reprezentat de Bunuri cu defecte pe care Operatorul, în cazul în care defectele îi erau cunoscute sau, luând în considerare toate circumstanțele, ar fi trebuit să le cunoască, le-a notificat Consumatorului. În cazul în care defectul se referă doar la o parte a Bunurilor, Consumatorul poate solicita doar înlocuirea acelei părți a Bunurilor. În cazul în care acest lucru nu este posibil, Consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare.
  • Consumatorul are dreptul la livrarea de Bunuri noi sau la înlocuirea unei părți a Bunurilor, chiar și în cazul unui defect înlăturabil, dacă Bunurile nu pot fi utilizate în mod corespunzător din cauza reapariției defectului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte. În acest caz, Consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare.
  • În cazul în care Consumatorul nu se retrage din contractul de cumpărare sau nu își exercită dreptul la livrarea de Bunuri noi fără defecte, la înlocuirea unei părți a acestora sau la repararea Bunurilor, Consumatorul poate solicita o reducere rezonabilă a prețului Bunurilor. Consumatorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului Bunurilor chiar dacă Operatorul nu poate livra Bunuri noi fără defecte, nu poate înlocui o parte a Bunurilor sau nu poate repara Bunurile, precum și dacă Operatorul nu reușește să organizeze o remediere într-un termen rezonabil sau dacă organizarea unei remedieri ar cauza dificultăți considerabile Consumatorului.
  • Consumatorul nu beneficiază de dreptul la executarea defectuoasă în cazul în care știa că Bunurile sunt defecte înainte de a lua în primire Bunurile sau în cazul în care Consumatorul a cauzat defectul.
  • Răspunderea Operatorului pentru defectele Bunurilor nu se extinde la uzura Bunurilor cauzată de utilizarea normală a acestora, în cazul Bunurilor vândute la un preț de achiziție mai mic, la defectul pentru care s-a convenit prețul de achiziție mai mic, în cazul Bunurilor uzate, la defectul corespunzător nivelului de utilizare sau de uzură pe care bunurile îl aveau în momentul preluării lor de către Consumator sau dacă acesta rezultă din natura Bunurilor.
  • În cazul în care Bunurile sunt în garanție, Consumatorul are dreptul de a solicita responsabilitatea pentru funcționarea defectuoasă în perioada de garanție.
  • La cererea Consumatorului, Operatorul îi va furniza Consumatorului un certificat de garanție. În cazul în care natura Bunurilor permite acest lucru, este suficient să se elibereze Consumatorului, în locul certificatului de garanție, o dovadă de cumpărare a Bunurilor care conține informațiile care trebuie incluse în certificatul de garanție.
  • În cazul în care Consumatorul își exercită dreptul de a elimina defectele Bunurilor prin repararea acestora, în cazul Bunurilor pentru care întreprinzătorul desemnat pentru reparații pe perioada garanției este diferit decât Operatorul, al cărui sediu social sau punct de lucru se află în aceeași locație cu Operatorul sau într-o locație mai apropiată de Consumator, Consumatorul își exercită dreptul la reparații în garanție cu acest întreprinzător.
  • Revendicările pentru Bunuri, inclusiv remedierea defectelor Bunurilor, trebuie să fie făcute fără întârzieri nejustificate, nu mai târziu de 30 de zile de la data cererii, cu excepția cazului în care Operatorul și Consumatorul convin asupra unei perioade mai lungi. După expirarea acestei perioade, Consumatorul are aceleași drepturi ca și cum ar fi vorba de o încălcare gravă a Contractului.
  • Termenul de depunere a unei reclamații nu expiră dacă Operatorul nu a primit de la Consumator toate documentele necesare pentru executarea acesteia până când documentele nu sunt livrate.
  • Operatorul sau entitatea desemnată de acesta invită Consumatorul să ia în primire bunurile reparate după ce reclamația a fost executată în mod corespunzător.
  • Dreptul de a exercita drepturile care decurg din defectele Bunurilor se stinge în cazul asamblării neprofesionale sau al punerii în funcțiune neprofesionale a Bunurilor, precum și în cazul manipulării neprofesionale a Bunurilor, adică, în special, în cazul utilizării Bunurilor în condiții care nu corespund parametrilor specificați în documentația pentru Bunuri.

7. Protecția datelor cu caracter personal

  • La prelucrarea datelor cu caracter personal, Operatorul procedează în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare GDPR) și cu Legea nr. 18/2018 privind protecția datelor cu caracter personal și de modificare și completare a anumitor acte.
  • Informații detaliate privind modul în care colectăm, prelucrăm și protejăm datele cu caracter personal ale clienților noștri atunci când utilizează serviciile noastre sunt prezentate în politica noastră de confidențialitate.

8. Cookies

  • Operatorul informează Utilizatorul prin faptul că prelucrează modulele cookie ale Utilizatorului, inclusiv modulele cookie permanente, iar Utilizatorul își dă acordul în acest sens.
  • Consimțământul prevăzut la paragraful anterior este acordat pentru o perioadă de 12 luni.
  • Operatorul prelucrează modulele cookie ale Utilizatorului pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a utiliza funcțiile social media și analiza traficului. Operatorul împărtășește informații despre utilizarea Magazinului electronic de către Utilizator cu partenerii săi de social media, publicitate și analiză.

9. Utilizarea E-shop-ului

  • Prin prezenta, Operatorul acordă Utilizatorului o licență neexclusivă de utilizare a E-shop-ului în modul descris în acești Termeni și Condiții.
  • Operatorul are dreptul de a modifica E-shop-ul, adică designul tehnic și/sau interfața cu Utilizatorul.
  • Operatorul are dreptul de a limita sau de a întrerupe funcționalitatea E-shop-ului sau accesul la acesta pentru perioada necesară pentru întreținerea sau repararea E-shop-ului.
  • Utilizatorul este obligat să respecte reglementările legale valabile și eficiente ale Republicii Cehe și ale Comunității Europene atunci când utilizează E-shop-ul. Utilizatorul este obligat să despăgubească Operatorul sau terții pentru orice prejudiciu cauzat de încălcarea de către Utilizator a acestei obligații în totalitate.
  • În cazul încălcării acestor Termeni și Condiții sau a Contractului de cumpărare sau a reglementărilor legale valabile și efective, Operatorul are dreptul de a anula Contul de utilizator.

10. Declarația operatorului

  • Operatorul declară că înregistrările de date din E-shop, ca sistem electronic, sunt fiabile, sunt efectuate în mod sistematic și sunt protejate împotriva modificărilor.
  • Din cauza unei erori tehnice în E-shop, este posibil ca Bunurile să afișeze un preț de achiziție care nu corespunde prețului obișnuit pentru astfel de Bunuri pe piață; în acest caz, Operatorul nu este obligat să livreze Bunurile la prețul de achiziție afișat, să contacteze Utilizatorul și să îl informeze cu privire la prețul real de achiziție al Bunurilor, iar Utilizatorul are dreptul de a decide dacă acceptă Bunurile la prețul real de achiziție și, în caz contrar, Contractul de cumpărare este anulat de la început.
  • Utilizatorul recunoaște că fotografiile bunurilor din E-shop pot fi doar ilustrative sau pot da o impresie deformată datorită conversiei lor la afișarea în mijloacele tehnice ale Utilizatorului, prin urmare, Utilizatorul este obligat să se familiarizeze întotdeauna cu descrierea completă a Bunurilor și, în caz de ambiguitate, să contacteze Operatorul.
  • Datele de contact ale Operatorului pentru comunicarea cu Utilizatorul sunt furnizate în interfața de utilizator a E-shop-ului, în secțiunea de Contact.

11. Dreptul de retragere din contractul de vânzare-cumpărare

  • Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din Contractul de cumpărare fără a da niciun motiv, în conformitate cu Secțiunea 7 și următoarele. 102/2014 Coll. privind protecția consumatorilor în vânzările realizate la distanță (denumită în continuare „Legea privind protecția consumatorilor în vânzările la distanță”) în termen de 14 zile de la primirea Bunurilor sau de la data încheierii contractului de prestări de servicii sau a contractului de furnizare de conținut electronic care nu este livrat pe un suport fizic, în cazul în care Vânzătorul a îndeplinit în timp util și în mod corespunzător obligațiile de informare în conformitate cu Secțiunea 3 din Legea privind protecția consumatorilor în vânzările la distanță.
  • În această perioadă, Cumpărătorul are dreptul de a despacheta Bunurile după recepție și de a le testa într-un mod similar cu cel obișnuit atunci când cumpără dintr-un magazin tradițional fizic, în măsura în care este necesar pentru a determina defectele, caracteristicile și funcționalitatea Bunurilor.
  • Cumpărătorul este obligat să returneze Bunurile sau să le predea înapoi Vânzătorului sau unei persoane autorizate de către vânzător să preia Bunurile în termen de cel mult 14 zile de la data retragerii din contract. Acest lucru nu se aplică în cazul în care Vânzătorul propune să ridice Bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de Vânzător. Termenul menționat în prima propoziție se consideră a fi respectat dacă bunurile au fost predate spre livrare cel târziu în ultima zi a termenului.
  • Retragerea din contract nu este posibilă pentru Bunurile închise în ambalaje de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau de igienă și al căror ambalaj de protecție a fost deteriorat după livrare.
  • În cazul în care Cumpărătorul a luat deja în primire Bunurile comandate, acesta este obligat să le returneze în ambalajul original nedeteriorat. În cazul în care Cumpărătorul returnează Bunurile comandate deteriorate, parțial consumate sau într-o stare care nu corespunde cu starea în care au fost trimise de către Vânzător, acesta recunoaște că Vânzătorul este îndreptățit să plătească daunele cauzate de Vânzător, pe care acesta este obligat să le dovedească, din suma plătită de Cumpărător pentru Bunurile comandate.
  • De asemenea, Cumpărătorul este obligat să indice în retragere datele de contact și numărul de cont în care Vânzătorul trebuie să plătească suma pentru bunurile comandate. Vânzătorul este obligat să returneze Cumpărătorului toate plățile primite de la Cumpărător în temeiul contractului sau în legătură cu acesta, fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult 14 zile de la data primirii notificării de retragere. Vânzătorul nu este obligat să returneze aceste plăți Cumpărătorului până când Bunurile nu au fost livrate Cumpărătorului sau până când Cumpărătorul nu dovedește că Bunurile au fost returnate Vânzătorului, cu excepția cazului în care Vânzătorul propune să ridice Bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate.
  • În cazul în care Cumpărătorul se retrage din Contractul de cumpărare, Contractul de cumpărare se anulează de la început, precum și orice contract suplimentar legat de Contractul de cumpărare din care s-a retras Cumpărătorul. Nu se pot solicita costuri sau alte plăți de la Cumpărător în legătură cu anularea contractului suplimentar, cu excepția costurilor și plăților menționate la articolul 9 alineatul (3), articolul 10 alineatele (3) și (5) din Legea privind protecția consumatorilor în cadrul vânzărilor la distanță și a prețului pentru serviciu, dacă obiectul contractului este furnizarea unui serviciu și dacă serviciul a fost furnizat integral.
  • Cumpărătorul suportă costurile de returnare a bunurilor către Vânzător sau către o persoană autorizată de Vânzător să primească Bunurile. Acest lucru nu se aplică în cazul în care Vânzătorul a fost de acord să le suporte el însuși sau dacă nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la articolul 3 alineatul (1) litera (i) din Legea privind protecția consumatorilor în materie de vânzări la distanță.
  • Cumpărătorul este răspunzător numai pentru orice diminuare a valorii Bunurilor care rezultă din tratarea Bunurilor mai mult decât cea necesară pentru a stabili caracteristicile și funcționalitatea Bunurilor. Consumatorul nu este răspunzător pentru nicio diminuare a valorii Bunurilor, în cazul în care Vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de a informa Consumatorul cu privire la dreptul acestuia de a se retrage din contract în conformitate cu secțiunea 3 alineatul (1) litera (i) din Legea privind protecția consumatorilor în materie de vânzări la distanță.
  • În cazul în care Cumpărătorul se retrage din contract și predă Vânzătorului Bunuri folosite, deteriorate sau incomplete, Cumpărătorul se obligă să plătească Vânzătorului valoarea cu care a fost redus prețul Bunurilor în sensul articolului 457 din Codul civil în valoare reală și costurile suportate de Vânzător în legătură cu repararea Bunurilor și readucerea acestora la starea inițială, calculate conform listei de prețuri pentru serviciul de (post)garanție a bunurilor. În sensul acestei clauze din Reclamații și Termeni și Condiții, Cumpărătorul este obligat să ramburseze Vânzătorului costurile până la valoarea diferenței dintre prețul de achiziție al Bunurilor și valoarea acestora la momentul retragerii din Contractul de cumpărare.
  • În conformitate cu secțiunea 7, alineatul 6 din Legea privind protecția consumatorilor în materie de vânzări la distanță, Cumpărătorul nu se poate retrage din Contractul al cărui obiect este:
    • vânzarea de bunuri realizate în funcție de cerințele personale ale consumatorului, bunuri pe măsură sau bunuri destinate special pentru un consumator,
    • vânzarea de bunuri închise în ambalaje de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau de igienă și al căror ambalaj de protecție a fost deteriorat după livrare,
    • vânzarea de înregistrări audio, înregistrări vizuale, înregistrări audio-vizuale, cărți sau programe informatice vândute în ambalaj de protecție, în cazul în care consumatorul a desfăcut ambalajul.
    • furnizarea de conținut electronic altfel decât pe un suport material, în cazul în care furnizarea conținutului a fost inițiată cu consimțământul expres al consumatorului, iar consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea unui astfel de consimțământ, își pierde dreptul de a se retrage din contract
    • vânzarea de Bunuri care, în momentul de după încheierea contractului și primirea bunurilor de la vânzător, au fost asamblate, pliate sau utilizate de către cumpărător în așa fel încât readucerea lor la starea inițială de către vânzător nu este posibilă fără un efort și costuri sporite, de exemplu, mobilier pliat sau asamblat etc.

12. Dispoziții finale

  • Acești Termeni și Condiții de vânzare și reclamații intră în vigoare față de Cumpărător în momentul încheierii Contractului de vânzare-cumpărare.

13. Eficiență

  • Acești Termeni și Condiții sunt în vigoare începând cu 24 august 2020.